Artykuły archiwalne 2013
Reklama
Przeszukaj serwis SEiRP Rzeszów
Biuletyn Informacyjny SEiRP

Bernard, Jan, Sabin, Samuel, Samuela,
Sieciech, Szwieciech, Świeciech,
Sobiesław

Do końca roku zostało 134 dni.
Zodiak: Lew

Artykuły archiwalne 2013

Wycieczka do Sanoka i Troi Podkarpackiej

Zarząd Koła SEiRP w Rzeszowie informuje, że w dniu 08 września 2013 roku organizuje jednodniowa wycieczkę do Sanoka i Troi Podkarpackiej w Trzcinicy.

Koszt wycieczki od osoby 20 zł. Wyżywienie we własnym zakresie. Wyjazd z pod budynku KWP Rzeszów o godz. 6.30 rano.

Prezes Koła nr1 SEiRP w Rzeszowie

Jadwiga Michalczyk

Certyfikat Akredytacyjny dla ZOZ MSW w Rzeszowie

W dniu 05 września 2013 roku odbyła się uroczystość wręczenia Samodzielnemu Zakładowi Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Rzeszowie Certyfikatu Akredytacyjnego przyznanego tej jednostce służby zdrowia przez Ministra Zdrowia.

Miejscem uroczystości była Aula Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Na zaproszenie Dyrektora tej jednostki służby zdrowia w uroczystości wziął udział Prezes Zarządu Wojewódzkiego Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych Wiktor Kowal, który w imieniu Prezydium ZW przekazał na ręce Dyrektora list gratulacyjny o następującej treści:

dyplom_szpital_male

Wspomnienia z wycieczki do Częstochowy

Wspomnienia z wycieczki zorganizowanej przez Zarząd Koła SEiRP w Rzeszowie, która odbyła się w dniach 21.06 - 23.06.2013 r.

Z Rzeszowa wyjechaliśmy wcześnie rano by cały dzień poświęcić na zwiedzanie Częstochowy i Klasztoru na Jasnej Górze. Po południu dotarliśmy do Ojcowa, do Domu Wypoczynkowego "ZOŚKA" gdzie mieliśmy zorganizowany nocleg.
Drugi dzień spędziliśmy w Piaskowej Skale, gdzie grupy rekonstrukcyjne przygotowywały się do pokazów. Zachwyciły nas stroje z ubiegłych wieków. Urzekł nas odrestaurowany zamek i ogrody zamkowe. Następnie pojechaliśmy do Ogrodzieńca . Tam zwiedzaliśmy komnaty zamkowe z wystrojem pięknych mebli z drzewa inkrustowanego. Zachwyciły nas też ogrody, w których znajdowały się zrekonstruowane makiety zamków z tego terenu.
Wieczorem gospodarz "ZOŚKI" zorganizował nam grill z karkówką, kiełbasą, piwem i oczywiście z tańcami. Trzeciego dnia po śniadaniu pożegnaliśmy Ojców i naszego gospodarza. W drodze do Rzeszowa zwiedziliśmy Klasztor Ojców Bernardynów z XI wieku. Podziwialiśmy piękny dziedziniec, fragmenty murów obronnych, zabytkową studnię. Wieczorem wróciliśmy do domu.

czestochowa_02_male

czestochowa_03_male

Tekst i zdjęcia: Jadwiga Michalczyk

Wycieczka do Troi Podkarpackiej

W dniu 08.09.2013 r. Zarząd Koła SEiRP w Rzeszowie zorganizował jednodniową wycieczkę do Sanoka i Trzcinicy.
W Sanoku zwiedzaliśmy Rynek - pięknie odnowiony. Bardzo nam sie podobał Ratusz a przy nim postać Beksińskiego. Przywitaliśmy się również z Wojakiem Szwejkiem. Następnie zwiedzaliśmy Skansen z Miasteczkiem Galicyjskim. Pięknie zrekonstruowane budynki szewca, krawca, apteki czy poczty warto było zobaczyć.
W Trzcinicy w Troi Podkarpackiej odbywały sie pokazy dawnych wojów i ich zmagania. Oglądaliśmy domy z X wieku i Twierdze obronne.
Zadowoleni i pełni wrażeń powróciliśmy do domu.

Zdjęcia i tekst: Jadwiga Michalczyk

troja_04_male

troja_01_male

troja_02_male

troja_03_male

Spotkanie integracyjne Koła SEiRP w Nowej Dębie

W dniu 20 września 2013 roku na strzelnicy koła "Strzelca Polskiego" w Nowej Dębie odbyło się spotkanie integracyjne członków tamtejszego koła Stowarzyszenia Emerytów i Rencistów Policyjnych wraz z żonami.
Podczas spotkania, które prowadził Prezes Zarządu Koła Zdzisław Trzeciak, uczestniczący w nim Prezes Zarządu Wojewódzkiego Stowarzyszenia Wiktor Kowal i Wiceprezes tego Zarządu Tadeusz Kagan - opiekun koła z ramienia Prezydium ZW - poinformowali zebranych o problemach, którymi zajmował się w ostatnim półroczu Zarząd Główny i Zarząd Wojewódzki Stowarzyszenia. Następnie wręczyli Dyplomy Uznania Zarządu Wojewódzkiego Komendantowi Komisariatu Policji podkomisarzowi Markowi Pietrykowskiemu dziękując mu za wspieranie działalności koła oraz członkowi Stowarzyszenia Janowi Kobylskiemu za jego aktywność. Nadmienić należy iż koło Stowarzyszenia w Nowej Dębie jest jedynym kołem w województwie, które działa przy takiej jednostce Policji jaką jest komisariat. Dzięki Komendantowi Komisariatu posiada jedną z najlepszych siedzib kół w województwie.